• English
  • French
  • German
  • Serbian
  • Spanish


Društvo pčelara
"Jovan Živanović"

OKRUGLI STO



Datum objavljivanja vesti:
132 views

 

 

                ZAŠTITA  POLJOPRIVREDNIH  I  PREHRAMBENIH  PROIZVODA 

                                OZNAKAMA  KVALITETA  NA  NIVOU  EU

 

Pretposlednjeg dana Poljoprivrednog sajma  održan je okrugli sto koji su pripremili predstavnici Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije sa koleginicama iz Ministarstva poljoprivrede Republike Hrvatske. Osim razmene iskustava u oblasti zaštite proizvoda sa geografskim poreklom, ideja je bila i da učesnici saznaju nešto konkretnije o procedurama stizanja do oznaka kvaliteta EU.

Mr Branislav Raketić i Snežana Kumbarić govorili su o oznakama sistema kvaliteta u Republici Srbiji,  proizvodima koji nose te oznake, podršci države,   kontroli  i pokušajima plagiranja zaštićenih proizvoda i daljem razvoju ove oblasti.

Karmen Sinković, Edita Volar Pantić, Patricija Hegedušić i Željka Gudelj Velaga predstavile su iskustva  Republike Hrvatske u uspostavljanju kvaliteta, postupak registracije i kontrole geografskih oznaka i oznake garantovano tradicionalnog specijaliteta, kao i podršku sistemima kvaliteta.

Kao članica EU, Hrvatska u velikoj meri koristi sredstva koja dobija za ove namene, stimulišući  sa oko 10.000 evra udruženja koja imaju odgovarajući  proizvod da uđu u proces , jer  je put do robe sa oznakom geografskog porekla u početku finansijski iscrpljujući.

Pošto su na ovom skupu učestvovali predstavnici zavoda za intelektualnu svojinu, sertifikacionih kuća i naučnih instituta za prehrambenu tehnologiju iz bivših YU republika bilo je dosta konkretnih pitanja. Jedno od njih, koje sigurno zanima i pčelare našeg Društva ( Fruškogorski lipov med) bilo je da li proizvođači osećaju benefite posle dobijanja  sertifikata?

I za nacionalni, kao i evropski sertifikat, treba zasukati rukave pa napraviti proizvod, a onda ga i očuvati. Kupci u Evropi naviknuti su na proizvod s markicama, spremni su da plate više znajući da iza toga stoji određeni kvalitet. Ali, treba izdržati, i značajna sredstva uložiti u marketing,  kako bi što više potrošača saznalo za proizvod.

Kad imate registrovan proizvod, s punim pravom ističete poseban kvalitet u smislu njegovih karakteristika, metoda dobijanja, geografskog porekla; povećavate konkurentnost na tržištu, i postižete veću cenu, te garantujete potrošačima da se radi o proizvodu dokazanog, posebnog kvaliteta.

I još nešto: istraživanja među potrošačima pokazuju da 70 odsto ispitanika veruje sertifikovanim proizvodima!

 

Ika Mitrović

 

(220)

Komentari

Komentari na ovoj stranici su isključeni

Izrada sajta Tirien